به گزارش مشرق، بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با تغییرات اساسی کار خود را آغاز کرد که از جمله آنها تغییر بانک عامل نمایشگاه کتاب بود. تجهیز غرفهها به بیش از دو هزار دستگاه کارتخوان و صدور بنکارتها از جمله امور محول شده به بانک عامل نمایشگاه بود. هرچند تاکنون مسئولان بانک شهر اعلام کردهاند که بیش از 80 درصد از مراجعهکنندگان از خدمات بانک شهر راضی بودهاند، اما در نگاهی دیگر به نظر میرسد که آمار ارائه شده کمی با آنچه که در واقعیت نمایشگاه جاری بوده و هست، در تناقض است.
یکی از جدیدترین دردسرهای نمایشگاه که بیشتر برای دانشجویان و طلاب رخ داد، عدم پاسخگویی به بنکارتهای مجازی بود. این طرح که برای نخستینبار در نمایشگاه کتاب امسال رخ داد و به گفته مدیر عامل بانک شهر، بیش از 8 هزار نفر برای آن ثبت نام کردهاند، از همان روز نخست مشکلات جدی هم برای مخاطبان و هم برای ناشران و غرفهداران فراهم کرد. به طوری که انتشار خبری مبنی بر وجود چنین مشکل سبب شد تا برخی از مخاطبان کتاب، بنکارتهای مجازی کتاب خود را به بن کارت الکترونیک تبدیل کنند؛ شیوهای که اطمینان بیشتری به آن میتوان داشت.
از سوی دیگر، قطعی دستگاههای کارتخوان نیز از همان روزهای نخست مشکلاتی را برای کاربران آن فراهم کرده است. هرچند بخشی از قطع شدن این بنکارتها برعهده قطعی برق است، اما گاه نیز دیده شده است که دستگاهها از سرور بانک قطع بودهاند. به گفته یکی از ناشران، طی چهار روز نخست نمایشگاه این اتفاق برای چندبار رخ داده و باعث دشواری کار شده است.
هرچند به گفته مسئولان بانک شهر مشکلی برای استفاده از دستگاههای کارتخوان در نمایشگاه وجود ندارد، تعدادی از ناشران و غرفهداران از قطع شدن موقت دستگاهها و گاه به دلیل شلوغ بودن خطوط، از اختلال در انجام تراکنشها خبر دادهاند.